دانشنامه ریاضی و کامپیوتر

سایت جامع در باب کتب و جزوات رشته های ریاضی و کامپیوتر با دانلود مستقیم.

ورود
عضویت




    • مطلبی یافت نشد.
    • مطلبی یافت نشد.
    • مطلبی یافت نشد.



فروشگاه سی شارپ
فروشگاه کدهای php
فروشگاه asp.net

هشدار FBI به كاربران در مورد بدافزارهای مخرب تلفن همراه
معتقد است كه باید همان احتیاطات و اقدامات امنیتی كه بر روی كامپیوتر شخصی خود هنگام اتصال به اینترنت رعایت می كنید، در رابطه با دستگاه های تلفن همراه نیز رعایت نمایید. 
با افزایش سرعت انتشار بدافزارهای تلفن همراه، دولت آمریكا از IC3 (مركز شكایت جرائم كامپیوتری) خواست تا هشدارهایی را در رابطه با بدافزارهای تلفن همراه برای كاربران منتشر كند.
در این اخطاریه آمده است كه IC3 از بدافزارهای مختلفی كه سیستم عامل های اندروید بر روی دستگاه های تلفن همراه را مورد حمله قرار می دهند، باخبر است. آخرین نسخه های شناخته شده از این نوع بدافزارها LoozfonوFinFisherاست.
 این مركز در این اخطار اشاره كرد كه بدافزار Loozfon، توسط یك پست الكترونیكی با لینك های امیدواربخش برای قرباین ارسال می گردد و زمانیكه كاربر بر روی اینگونه لینك ها كلیك نماید، خودش را در گوشی قربانی نصب می كند. این بدافزار اطلاعات كاربران را به سرقت می برد. از طرف دیگر، بدافزار FinFisher یك جاسوس افزار است و می تواند كنترل اجزای گوشی هوشمند را در اختیار بگیرد. با توجه به اخطاریه IC3، این بدافزار از طریق لینك های جعلی پست الكترونیكی یا پیام های متنی نصب می گردد.

 

بدافزار Loozfon تهدیدی برای كاربران ایالات متحد و یك مشكل بزرگ برای ژاپن می باشد و حملات FinFisher نه تنها بر روی دستگاه های اندروید انجام می گیرد بلكه دستگاه هایی كه دارای سیستم عامل های iOS، بلك بری، سیمبین و ویندوز می باشند را تحت تاثیر قرار می دهد.
گزارش های امنیتی سال گذشته نشان می دهند كه بدافزارهای تلفن همراه در حال افزایش هستند.
گوگل نیز از این مساله مطلع است و هدف از اضافه كردن ویژگی جدید با نام Jelly Bean 4.1 به آخرین سیستم عامل اندروید آن است كه امنیت سیستم های تلفن همراه را افزایش دهد. گوگل امیدوار است طراحی Jelly Bean بتواند با حملات نصب ویروس و بدافزار مقابله نماید.
مركز IC3 برخی راهنمایی هایی را برای كاربران در خصوص حفاظت از دستگاه های تلفن همراه آن ها، پیشنهاد می دهد. این راهنمایی ها شامل رمزگذاری سیستم عامل، حفاظت از رمز عبور، حفاظت از بدافزار، دانلود برنامه ها از منابع معتبر و اجتناب از اتصال به شبكه های بی سیم ناشناس می باشد.
به طور خلاصه IC3 معتقد است كه باید همان احتیاطات و اقدامات امنیتی كه بر روی كامپیوتر شخصی خود هنگام اتصال به اینترنت رعایت می كنید، در رابطه با دستگاه های تلفن همراه نیز رعایت نمایید.  
  • تحولات رایانه

  • 883

  • mahdipc

  • 0


ارسال نظر

سوال: مجموع دو عدد ده و هشت برابر با
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

پروژه دانلود مقاله