دانشنامه ریاضی و کامپیوتر

سایت جامع در باب کتب و جزوات رشته های ریاضی و کامپیوتر با دانلود مستقیم.

ورود
عضویت




    • مطلبی یافت نشد.
    • مطلبی یافت نشد.
    • مطلبی یافت نشد.



فروشگاه سی شارپ
فروشگاه کدهای php
فروشگاه asp.net

ساخت سیستم عامل ضد بدافزار توسط كسپراسكای
آزمایشگاه كسپراسكای قصد دارد سیستم عاملی طراحی و تهیه نماید. این سیستم عامل بر روی سیستم های صنعتی اجرا می گردد.

 

 

ساخت سیستم عامل ضد بدافزار توسط كسپراسكای

 

 آزمایشگاه كسپراسكای قصد دارد سیستم عاملی طراحی و تهیه نماید. این سیستم عامل بر روی سیستم های صنعتی اجرا می گردد.

دیروز، مدیر عامل شركت كسپراسكای یوجین CEO، شایعات مرتبط با این سیستم عامل را تایید كرد و تلاش هایی كه در این زمینه صورت گرفته و فرآیند توسعه را توصیف كرد.

در حال حاضر حملات سایبری یك مشكل رو به رشد برای سیستم های نگهداری صنعتی محسوب می شود. كسپراسكای اظهار داشت: اگر ویروسی یك كامپیوتر در شركتی را تحت تاثیر قرار دهد، می توان اتصال آن كامپیوتر را از شبكه قطع نمود در نتیجه دستگاه های دیگر به آن ویروس آلوده نمی شوند. اما اگر سیستم های كنترل صنعتی (ICS) به بدافزاری آلوده شوند، نمی توان آن ها را از شبكه خارج نمود زیرا معمولا آن ها عملیات حیاتی یا زیرساختی را مدیریت می كنند كه نمی توانند از دسترس خارج شوند.

كسپراسكای اظهار داشت كه راه حل این مساله یك سیستم عامل امن است، سیستم عاملی كه بتوان بر روی ICS ها نصب نمود. چنین سیستم عاملی می تواند به سالم ماندن سیستم های صنعتی كمك نماید و قابل اعتماد بودن داده های تولید شده را تضمین نماید.

 


 

كسپراسكای سوالی را مطرح می كند مبنی بر این كه چگونه یك سیستم عامل می تواند چنین امنیتی را تامین نماید اگر شركت های مایكروسافت، اپل و دیگر شركت ها نتوانند سیستم عامل های خود را امن كنند. و معتقد است كه چنین سیستم عاملی باید خاص بوده و مخصوص سیستم های صنعتی طراحی و تهیه گردد.

كسپراسكای توضیح داد كه سیستم عامل او بسیار مناسب است و برای استفاده در كارهای خاص توسعه یافته است. هم چنین این سیستم هر كد یا برنامه غیر مجاز را مسدود می نماید.

كسپراسكای احساس می كند كه این سیستم عامل اجرایی است و معتقد است كه تا زمان اجرای این سیستم عامل بر روی سیستم های صنعتی، یك پروژه بسیار پیچیده باشد. این شركت از افشای هر گونه اطلاعاتی در زمینه این پروژه امتناع كرد. اما جزئیات خاصی درباره سیستم عامل امن در سندی مربوط به توسعه این سیستم شرح داده شده است.

با افزایش حملات سایبری و آسیب پذیر بودن سیستم های صنعتی، به نظر می رسد راه حل كسپراسكای، راه حل مناسب و قابل اجرایی باشد.   

  • تحولات رایانه

  • 708

  • mahdipc

  • 0


ارسال نظر

سوال: مجموع دو عدد ده و هشت برابر با
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

پروژه دانلود مقاله